Prijzen van je behandelingen berekenen

Wie helpt jou eigenlijk?

Dagelijks merk ik dat er heel wat getalenteerde collega's twijfelen over het opstarten van een onderneming in de beauty branche. Ze vinden weinig informatie online en als die er al is, is die vaak erg onduidelijk en in moeilijke woorden gebracht.

Voor hen heb ik deze video opgenomen. Klik voor onze YouTube Ook voor wie al even aan de slag is is er interessante info te vinden o.a. over vennootschappen en vergunningen.


Know your worth

Maar nog moeilijker dan dat starten is het bepalen van je prijzen. Je kan dat op verschillende manieren doen, ik heb een filmpje gemaakt over het tot in de puntjes berekenen van je uurtarief en daarmee samen hangend je prijzen. Het filmpje zal voor sommigen van jullie misschien een eyeopener zijn. Je kan het hier vinden: Filmpje over prijzen


Start before you're ready

Als je de filmpjes bekijkt merk je dat ik nog niet 100% mee ben met de technologie. Ik heb nog maar amper filmpjes gemaakt en ben daar nog heel erg zoekende in. Als ik wacht tot de filmpjes perfect zijn, dan heb ik over 10 jaar nog niks opgenomen en niet met jullie kunnen delen. In het eerste filmpje zie je mij nog meer sukkelen met het beeld, in het tweede filmpje gaat het al een pak beter. Dit is de enige manier van snel leren; Doen, evalueren, aanpassen en opnieuw doen. Volgende stap is een externe microfoon.


Een betere business in 28 dagen

Het was stilletjes in deze nieuwsbrief. Ik heb namelijk een 28-daagse business challenge gemaakt en deze is ook al uitvoerig getest door een groep beauty professionals. Ik kan er hier heel wat over schrijven maar ik verwijs even naar mijn salespage (die ik op 45 minuten maakte! niet perfect, wel gedaan). Wil je graag een duwtje in de rug met een dagelijks contactmoment? Wil je mij een steuntje geven omdat je mijn content waardeert? Bekijk de challenge eens en doe mee ;) Je kan alle info hier vinden.


Ik hoor van veel collega's dat de agenda niet zo vol staat als dat ze zouden willen. Wij merken dat ook, er zijn meer lege plaatsen dan ideaal lijkt. En toch, toen ik ging berekenen wat nu daadwerkelijk onze omzet was bleek die niet lager te liggen. We hebben onze prijzen aangepast, rekenen extra's aan en zijn extra gaan inzetten op retail. Veel klanten boeken ook andere, duurdere behandelingen. Zelfs gaten in de agenda hoeven geen probleem te zijn, het is zelfs extra vrije tijd voor nieuwe zaken! Zorg dat je eerst rekent voor je jezelf naar beneden praat/denkt.


4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven