ย 

Omgaan met klachten

13 augustus 2021

๐Ÿคฏ Shit een klacht van een klant, wat nu?


๐Ÿ˜‡ Ik zoek eerst zo veel mogelijk informatie wat is er precies aan de hand, wat is het effect daarvan op mijn klant, konden we het voorkomen en hoe,... stel vragen en vraag indien nodig foto's. Ik wil een totaalbeeld hebben van de situatie voor ik ermee aan de slag ga.


๐Ÿ˜ณ Heb je zelf een fout gemaakt en is je klant daar de dupe van? Dat kan gebeuren, missen is menselijk. Verontschuldig jezelf, neem de verantwoordelijkheid, zoek geen excuses maar los het op. Twee voorbeelden:


๐Ÿ’… Een inschattingsfout gemaakt waardoor nagels afbreken? Laat je klant zo snel mogelijk gratis terugkomen voor een nieuwe behandeling. Ook als haar beschikbaarheid buiten jouw werktijden valt (let op, ik zeg als jij een fout maakte).


๐Ÿคฆโ€โ™€๏ธ Iets belangrijk vergeten waardoor je klant schade heeft, denk bvb aan een ontharing bij iemand die roaccutane neemt? Hierdoor huid meegenomen waardoor je klant pijn en mogelijk littekens heeft. Ga above and beyond om het op te lossen. Schakel je verzekering in (als als je die nog niet hebt, bel al je klanten af tot het geregeld is, dit is essentieel!), betaal alle kosten terug en bezorg haar ook nog een bloemetje.


๐Ÿค” Check van wie de klacht komt. Vaak zijn klachten terecht maar vaak krijg je ook te maken met "beroepsklagers" waarbij het nooit goed genoeg is als je niet naar hun pijpen danst. Denk bvb aan mensen die constant kwaad spreken over hun vorige salons of die negatieve reviews plaatsen als hobby. Maak hier korte metten mee, wees correct maar kordaat maar laat niet over je heen lopen.


๐Ÿ™„ Zet je professionele kennis in. We zien het echt wel als iemand jaar nagels heeft afgebeten of stiekem botox heeft laten doen waardoor haar wenkbrauwen niet meer kloppen. Durf dit ook uitspreken.


๐Ÿ˜š Bedank je klant voor haar klacht. Want meestal zijn het de mensen die het meest om je zaak geven die durven klagen, de rest zwijgt en gaat elders. Met de gekregen feedback kan je jezelf verbeteren.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
ย