Belangst

18 januari 2022


📞 "Bel jij maar hoor, ik bel niet graag."

Bekend zinnetje? Hopen mensen vinden de telefoon pakken en bellen eng. En toch is het een essentiële skill als ondernemer.


☎️ Bellen gaat veel sneller dan een berichtje of mail sturen. Je weet direct wat je moet weten, je kan snel veel bespreken en je hebt het voordeel van intonatie zaken die wegvallen bij getypte berichten.


📵 Mensen hebben vaak een beletiquette, voor 9 en na 20u zal je zelden worden gebeld. Met berichtjes is dat heel anders (heb je ooit al een bericht gehad van een klant om 2 uur 's nachts?, als ze moesten bellen zouden ze dat niet eens overwegen). Natuurlijk kan je antwoorden op dat berichtje wanneer je wil, maar je bent toch weer even alert.


⚠️ Als je iets wil verkopen aan een nieuwe partij is bellen vaak de nummer 1 skill die je verder helpt. Een mail is té vrijblijvend en gaat bij op de stapel. Mensen bellen nog amper dus een telefoontje valt wel op en je hebt meteen persoonlijk contact.


▶️ Het valt me op hoe extreem weinig mensen terugbellen als ik bel naar het nummer van hun salon. Ik zou een potentiële klant kunnen zijn en je belt niet terug? Ooit zelfs voorgehad met een sollicitant, na 2 telefoontjes belde ze nog steeds niet terug. Wie de telefoon wel opneemt of wel terugbelt krijgt de kans dan wel.


👯‍♂️ Bellen kan je oefenen! Begin alleen al maar eens door iedere dag een vriendin te bellen of als dat al lastig is (it ain't rocket science maar soit, ik durfde vroeger ook niet) begin dan met voice messages via social media. Zo kan je spreken en vooral luisteren oefenen ipv te tokkelen op het scherm.


Vind jij bellen comfortabel?

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven